2012. szeptember 8., szombat

PARFÜMKRÉM -aránykísérlettel

Na, igen!
Kedves kolléganőm vásárolt magának parfümkrémet. Hiába faggattam, hogy mondja már meg mennyiért vesztegetnek egy ilyen kb. 20 grammos tégelyben lévő krémet, mély hallgatásba merült, az árát nem árulta el. Én persze kedvesen közöltem vele, hogy "lökött", hogy ilyenekre költ, amikor ezt házilag is meg lehetne csinálni.
Megnéztem tehát a krém összetevőit, ezek pedig a következők voltak: 
kukoricakeményítő, 
szódabikarbóna, 
kókuszvaj, 
illatolaj vagy illóolaj. Ennyi!


Most, hogy szabin vagyok nekiálltam és elkezdtem kísérletezgetni. 
A végeredmény, már ami az arányok kitalálását illeti a következő lett:

1 kiskanál szódabikarbóna
1 púpozott teáskanál kukoricakeményítő
2 evőkanál felolvasztott kókuszvaj
0,5 ml illatolaj vagy illóolaj (ebből több kell, kivéve a jázmint, mert annak elképesztően intenzív az illata)

Mivel csak kókuszvajat tartalmaz a hűtőben kell tárolni - vagy megvárni míg eljön a tél :-) hiszen a kókusz alacsony hőmérsékleten olvad.

Elkészítettem egy sima, csak kókuszvajas és a mai nap folyamán egy kókusz-shea vajas variációt is. Az utóbbiba, mivel az organikus sheának is van egy enyhe illata, már 1 ml illatolaj került. (Nem tudom mennyire lesz keményebb állagú, kevésbé híg a végeredmény, de egy kiskanálnyi shea vajat kevertem  csak bele első blikkre. Ha nem lesz jó, rakok még bele, mivel szeretnék egy tégelyt magamnál hordani nyáron is.)

Nem csak az összetevői de az elkészítése is pofon egyszerű - legalábbis ahogy én nekiálltam kotyvasztani. Az alapanyagokat összekeverjük, és keverjük, és keverjük, és keverjük (Én a kis kézi habosítót is bevetettem), egészen addig, míg sikerül teljesen elegyíteni a hozzávalókat. Még az sem gáz, ha nem sikerül tökéletesre és érezzük a szódabikarbóna szemcséit (az eredeti boltiban is érezhető volt), a bőrünkön akkor sem fog semmi sem látszani, viszont elképesztő lesz az illatunk több órán keresztül. Miután kikevertük mehet a tégelybe, majd a hűtőbe. (az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy mivel kis tégelyben van és  elegyítve is lett más anyaggal így egy kicsit nehezebben olvad)
csak a kókuszvajjal készült változat
Mindent egybevetve nem is tudom, hogy milyen költségekbe került ez a 20 grammos parfümkrém, talán 300 forintba?! Ajándéknak is kiváló, főleg ha egy dizájnosabb tégelybe rakjuk vagy mi dobunk fel egy olcsóbb, gyógyszertári tégelyt saját díszítésünkkel.

Kísérletezzetek, mivel nem minden háztartásban egyformák a kanalak :-)))))))))))))))) így az arányok lehet, hogy másnál nem ilyenek lesznek!

Folytatás...

Az a pár óra amit írtam arra vonatkozóan, hogy megmarad az illat rajtuk, annyiban módosult, hogy az az idő minimum a 12 óra. (kiprószáltam)
A másik, hogy a shea vajas krémet éjszakára nem raktam hűtőbe. Lett is ám ma reggel egy kis csodálkozás, hogy kinyitom a tégely és kifolyik a cucc. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ ezt nem hiszem el! Bedühödtem, no akkor legyen, rakok bele egy kis viaszt is. Most itt tartunk várom az eredményt!
(2012.09.9)

Na és most? Mi lett az eredmény?

Igen, igen, igen! Teljes siker! 1-1 1/2  teáskanálnyi viasz és tátám......kiváló! Nem folyik még a lakásban lévő 28 fokban sem, de annyira nem is szilárd, hogy ne lehessen felkenni a testre azonnal!
(a viaszok keverve lettek, méh- és jojóba viasz van benne, a jojóbától lett sárgásabb a színe)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése