2012. március 4., vasárnap

GYORS NARANCSSZÖRP

Friss narancsból és még...

Az alaprecept csak a narancsok levét és a citromok héját írja, de én, szokásomhoz híven csavartam egyet rajta:

alaprecept:

1 liter víz (én tisztított vizet használtam)
1 kg cukor
2 db citrom héja
7-8 db narancs
10-15 g citromsav

ami még ment bele: 

reszelt gyömbér
szárított menta levél

Felrakjuk a vizet a cukorral és hozzá adjuk a citromsavat. Felforraljuk, alaposan megkeverjük, majd levesszük a tűzről. A meleg cukorszörpbe reszeljük a megmosott citromok héját - esetleg a gyömbért és a szárított menta levelet.  Amikor kihűlt, a kifacsart narancsok levét is beleöntjük.
Gézen, vásznon (nekem szétcincált lepedővásznaim vannak erre a célra)  átszűrve üvegekbe töltjük.
Hűtőben tároljuk, mivel tartósítószert nem tartalmaz! (Én csak fél adagot készítettem, természetesen az arányok ehhez igazodnak.) Aki nem szereti a különleges ízeket az hagyja aki a gyömbért és a mentát, készítsen egy sima, egyszerű narancsszörpöt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése