2012. május 5., szombat

JELENTÉS AZ ERKÉLYGAZDASÁGBÓL

Arra, gondoltam, mivel itt a tavasz, pontosabban a korai nyár, megmutatom, hogy március óta hogyan is alakult az erkélygazdaság, milyen állapotban vannak a növények, milyen beszerzések történtek a célok elérése érdekében.

A helyzet a következő:

Márciushoz képest a szamócák többször is vándoroltak egyik helyről a másikra, mivel azt a helyet ahová eredetileg a szaporított palántákat ültettem, nem igazán kultiválták és kezdtek tönkremenni. Ezért beszereztünk egy újabb balkonládát amit szintén az erkély rácsán helyeztünk el. Úgy látom, hogy itt jó helyük lesz. A szamóca egyébként rendkívül jól bírja a meleget. A mi "birtokunk" dél-nyugati fekvésű, ezért több órán át süt oda a nap. És igen, bírja és bírja, pedig az erkélyen még meg is reked a levegő és kicsi a légmozgás, tehát egy szabadtéri házi szaunával is rendelkezünk mikor negyven fok van, de a szamócának ez sem számít, meg se kottyan nekik. Egy tény azonban, hogy minden reggel - persze, főleg ha nagyon meleg van - locsolok. 
innen kerültek el a szamócák egy újabb ládába
Most már termés is van a palántákon, méghozzá nem is kevés!


A menta is óriási változáson esett át (nem akartam azt írni, hogy ment át :-)), kisebb dzsungelhez hasonlít, és akár neki is lehetne állni szörpöt készíteni belőle. Itt annyiban változott még a helyzet, hogy ezt a részt emeletesen építettem meg az első körben, de úgy döntöttem, kár ezért a nagy cserépért, egy csomó értékes helyet foglal el a rárakott többi cserép, így fogtam magam és leszedtem az "emeleteket".
Ez a márciusi állapot.
A menta itt a középső cserépben van, a legnagyobban az eltelepített  szamócapalánták egy része. Az ő helyükre került végül  a menta.

Ez a májusi menta helyzet

Az idén nem igazán sikerültek a paradicsom palántáim - még mindig nagyon kicsik, és mintha nem is nőnének - ezért a piacon vettem egy pár darabot és kb. 2 hete el is ültettem őket. Jelenleg így festenek:

A hat paradicsom palánta közül az egyik.  Öt  ezek közül balkon paradicsom, míg a maradék egy paradicsomfa.
A fügefa. Hát igen, az tud valamit. Elképesztő iramban kezdett nőni és a termések is egyre nagyobbak rajta. Azt hiszem egy-két éven belül kinövi az erkélyt.

márciusi állapot
most már ekkorák a termések
A tavalyi virágzás utáni szaporításból adódóan a kezdeti állapothoz képest, rengeteg lesz idén a levendulából Két balkonláda és legalább négy cserépnyi levendula, mindez azok után, hogy ajándéka is adta egy jó pár darabot.
a levendula márciusban

és a mostani, már bimbós állapot
Szépen nő a rukkola is, lassan szüretelhető. Nagyon hálás növény, gyorsan és "könnyen" nő.
ez a május 1-jei állapot

ez a jelenlegi helyzet
Most megmutatom a többieket is - persze a teljesség igénye nélkül:

Azt a "retkes" mindenit. Sajnos a tizen egynéhány magból csak 3 kelt ki.

Így nézett ki május 1-én a futóbabom: ( A kicsi cserépben a cukkini palántája)

És így néz ki most, 4 nappal később. A tervek szerint az erkély rácsára, illetve a nádra lesz futtatva.


Ő viszont már bokorbab néven" fut", egy cserépbe két mag lett ültetve:

És kérem igen, a rebarbara. Az elején amikor ajándékba megkaptam a palántát attól féltem, hogy nem fogja bírni a viszonyokat, de úgy látszik magára talált és elkezdett szépen növögetni:



Egy kevéske szárzeller. Ez is piaci palánta, 40 forint volt egy darab, én kettőt vettem, hisz párosan szép az élet.



Az oregánót kicsit nagyon szétszedtem, nem hagytam meg sokat belőle, de már magára talált és szépen elkezdett fejlődni.




Egyenlőre ennyi, folytatása következik....

Mindenkinek jó munkát...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése