2012. július 24., kedd

Savanyú káposzta-leves

Elöljáróban is le kívánom szögezni, hogy savanyú káposzta imádó vagyok. Régen, míg húsevő voltam a székelykáposzta, a töltött káposzta csak azért volt elképesztően kívánatos, mert mindig dupla annyi káposztával készült mint ami az normál esetben szükséges lett volna. Nagyon örültem annak, hogy a család kevésbé kedveli - a srácokról nem is szólva - így enyém lehetett egy egész lábas elkészült finomság. Ezt ettem reggel, délben és este.
Most, hogy egy ideje húsmentes vagyok ettem már gombás savanyú káposztát (természetesen pörköltesen elkészítve)de ami nagyon ízlett az a leves volt.
Egyszerű, nem utolsó sorban olcsó és végeredményben mindenki azt rak bele amit akar.

Alaprecept:
Hozzávetőleges ára: 200-400 forint között (attól függően, hogy mi kerül bele)

1/2 kg savanyú káposzta,  (200 forint)
1 fej vöröshagyma,
só, ételízesítő,
vagy zöldségleves kocka,
pirospaprika,
na meg a fűszerek: zsálya, tárkony, borsikafű, ki mit szeret és persze mi van otthon.

Ahogy én készítem:
Természetesen olajon megdinsztelem az apróra vágott hagymát, majd rá a pirospaprika. A káposztát kisebb darabobokra vágom és úgy rakom a hagymára.(a káposztát átmosni nem kell).  Felengedem vízzel, 1 zöldségleveskockával és kevés fűszerrel ízesítem - majd a végén kerül bele több fűszer és esetleg még egy kis só - és hagyom had főljön. Mivel az egyik előző bejegyzésből kiderült, hogy szeretem a krumpligombócot, én azt teszek bele, úgy kb. 20 darabot. Ebből a mennyiségből egy 4 literes lábas simán megtelik és olyan sűrű lesz, hogy még rántani vagy habarni sem muszáj. A végén megszórjuk egy kis zellerrel vagy petrezselyemmel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése