2012. november 25., vasárnap

TROPICAL, egzotikus szappan

Valami újra, valami szokatlanra vágytam, így született meg a trópusi szappan. Ha kinézetre nem is - már ami a színeit illeti - összetevőiben nagyrészt valóban az, és a fazonja is újszerű. Alapolajokon és vajakon kívül megtalálható benne:

Mangó vaj 30g
A mangóvaj természetes, magasan oxidatív tulajdonságú bőrápoló. Gyógyítja a sérüléseket, relatív magas szaponintartalmának köszönhetőn regeneráló hatású. Tradicionálisan az esőerdőkben és trópusokon használják a bőr puhításához, lágyabbá tételéhez, bőrtápláláshoz. Visszaállítja bőr rugalmasságát, csökkenti a bőrsejtek degenerációját. Enyhe védelmet nyújt az UV sugárzás ellen.

A vaj további felhasználása:

  • Hatásosan kezeli a száraz bőrt.
  • Gyógyítja a bőrön megjelenő pörsenéseket, és a felhámot szoláriumozás után.
  • Megszabadít a viszkető bőrtől.
  • Gyógyítja a napozástól megégett bőrt.
  • Uraknak borotválkozáshoz, hölgyeknek bikinivonal vagy hónalj kezeléséhez kitűnő.
  • Helyrehozza a a bőr sérüléseit és a repedezéseket.
  • Nedvesíti és puhítja a durva, kemény, bőrt.
  • Megakadályozza a hideg időjárás okozta bőrsérüléseket.
  • Elősegíti a bőr megfiatalodását és egészségét.
  • Megakadályozza a terhességi csíkok kialakulását.
  • Gyógyítja a rovarcsípés okozta sérüléseket.
  • Enyhíti a bőrallergiát.
  • Csillapítja és gyógyítja az izomfáradtságot, fájdalmat és feszülést.
  • Ekcéma és dermatitis kezelésére alkalmas.
  • Hatásosa mikroráncok kialakulásának megakadályozásában.

(Lassan nekiállok egy házi készítésű ízületi krém készítéséhez, ami többek között mangó vajat is tartalmazni fog.)

Avokádó vaj 30g
Illatmentes, krémszínű, kissé folyós állagú vaj. Kiváló krémekbe és ajakápolókba.
Alkalmazása főként száraz, érett bőrre való.


Illipe vaj 10g
Az illipe vajat a Shorea stenoptera nevű trópusi növényből nyerik. Nagyon hasonló az összetétele, mint a kakaó vajnak, de sokkal magasabb az olvadáspontja, ezáltal egy keményebb, jellegzetes illattal rendelkező krémszínű szappan készíthető belőle. Az illipe vaj regenerálja a bőrt, helyreállítja a bőr rugalmasságát és csökkenti a fáradt bőrre jellemző puffadtságot. 

Shea vaj 20g
kókusz tej (saját gyártású, természetesen desztillált vízzel készítve)
kókusztej, a tetején még így, melegen is látható rajta a zsírréteg
Kókusz reszelék és kókusz illatolaj
Rózsaszín agyag
méh viasz

Tartalom és forma
A vajak mindegyik rétegben ugyanúgy megtalálhatók, a kókusztej azonban csak a legfelső rétegben. A tej házi elkészítése nagyon egyszerű, a kókuszreszeléket főzzük egy jó ideig, majd leszűrjük és a reszeléket is jól kinyomkodjuk. A folyadékot berakjuk a hűtőbe. Ha megszilárdult rajta a zsír azt leválasztjuk - jó lesz egy krémbe - és már készen is vagyunk. A szappanba való felhasználás előtt ugyan úgy lehűtöttem mint ahogy kecsketejet kell.

rétegezés
az utolsó fázis, az utolsó réteg után 
Ezt a fazont egy üzlet kirakatában láttam a villamosról és arra gondoltam, hogy ezt bárki megcsinálhatja otthon is, ha van egy kerek aljú műanyag tálja. Így felküldtem kívánságomat az égiek felé, hogy kellene nékem egy ilyen cucc. És láss csodát, két héttel később az egyik áruházláncban meg lehetett vásárolni az ilyen típusú keverőtálakat különböző méretben.

A tálat szilikonzsírral kentem ki, majd mehetett bele az első adag szappankeverék. Amikor kellően megszilárdult, kivettem, a szappanról alaposan letöröltem a zsírt, a tálat elmostam, majd újra bekentem, és jöhetett a következő adag. Egy darabig felöntöttem az új, rózsaszín alapanyagos szappankeveréket, majd belehelyeztem az előzőleg legyártott, már szilárd anyagot. Ugyanígy jártam el a következő, utolsó rétegnél is.

a szappan feldarabolása

trópusi szappan más szappanok társaságában
Lehet próbálkozni vékonyabb és több réteggel is, én nem igazán mertem mélyebbre menni, hisz ez csak az első kísérlet volt, és nem voltam biztos abban, hogy működni fog. A szappan azóta ki lett próbálva, a rétegek nem váltak szét, jól használható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése